söndag 23 september 2018

Äpplen i Dagens Nyheter

Det handlade mycket om äpplen i Dagens Nyheter i går. Agneta Östlund, kassör i Sveriges Pomologiska Sällskap, svarar på frågor i Stockholmsdelen angående årets anmärkningsvärt stora skördar.

Lilla äppelboken är illustrerad av Kristina Digman. För läsare från 3 år.
I tidningnns påkostade bilaga LÖRDAG hittar man sedan ett mittuppslag författat av matskribenten Elin Peters om att skörda, förvara och ta till vara äpplen. Elin intervjuade mig över telefon under en dryg halvtimme och skrev sedan snabbt en lång, mycket bra text, det blev jag lite impad av.

I en ruta på samma uppslag presenterar Elin mig som pomolog och psykolog, mina dubbla identiteter. Av mina äppelböcker nämner hon Äppelbok och Pomonas äppelbok som tyvärr båda är slutsålda från förlaget. På Bokus och Adlibris hittar man istället äppelböckerna Svenska äpplen, 100 älskade äpplen och Lilla äppelboken (som även kan fås på engelska med titeln Our Apple Tree).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar