måndag 27 juli 2015

Läser korrektur

Hela helgen har jag läst korrektur på min kommande bok "Konsten att sköta ett äppelträd".  Efter att själv ha gett ut tre böcker om äpplen är jag ovan vid att inte hålla i produktionen, den här gången förlitar jag mig på någon annan. Får hoppas att boken blir fin och att den kommer ut om någon månad!

Ribston, som Andreas Andersson påpekade i sin kommentar häromdagen, är ett äpple med många fina ättlingar. Men jag önskar att många ska upptäcka vilket fint äpple som Ribston är: nästan lika gott som Cox Orange men lättare att odla, bär rikt alla år, kräver inte mycket beskärning och kartgallring, passar till det mesta. Kan förvaras till april med aromen i behåll,  inte många äpplen slår det. Ska du plantera ett vinteräpple i höst, fundera på Ribston. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar