lördag 24 februari 2018

Skyltar att hänga i äppelträd

I min bok Konsten att sköta ett äppelträd visar jag en bild på en aluminiumskylt med präglat äppelnamn. Var kan jag köpa dessa väderbeständiga, hållbara skyltar, har man frågat mig.

Svaret är Öspabs växtvaruhus med e-postadress info@ospab.se och telefonnummer 044-331190.
G och jag beställde nyss 300 aluminiumskyltar  (mått 76 x 22 mm, artikelnummer 187622) som vi ska dela med oss av till en vän. De tre små paketen kostade 558 kr plus moms och frakt (med DHL, skyltarna levererades efter en dag) och hela kostnaden blev 896 kr. Priset blev alltså nära 3 kr styck.
Aluminiumskyltar att märka ympkvistar med
Skyltarna kan präglas med hjälp av en kulspetspenna som man trycker hårt mot den tunna plåten. Nackdelen är bara att skyltarna blir svåra att avläsa från marken. I år tänker vi skriva sortnamnet med en vattenfast märkpenna för att se om det funkar bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar