torsdag 8 oktober 2015

Anna efterlyser 26 äppelsorter

Anna Hoffstedt på fruktutställningen på Nynäs slott i helgen som var

Har jag, eller har jag haft, ett riktigt storstilat projekt? Jag tror inte det. Mina mål har varit de vanliga: Hålla sig flytande, ha någorlunda kontroll på vikten, vara hygglig mot mina medmänniskor. Men Anna Hoffstedt har sedan några år ett stort projekt. Som jag har berättat tidigare har hon bestämt sig för att smaka varje äpple som finns med i Anton Nilssons pomologi.

Här nedan är Annas lista med de frukter som återstår att provsmaka. Kan du hjälpa henne med en av dessa svårfångade äppelsorter? Skriv då till annah_53@hotmail.com!
Billingeäpple
Björkvik
Björnegårdsäpple
Börringeäpple
Ivö
Jungfruäpple
Kvistrumsäpple
Lärjeholmsäpple
Lökäpple från Huskvarna
Manningstons parmän
Mullsjö
Mölnbacka skogsäpple
Norrviken
Röd atlas
Salaholmsäpple
Sandbergs röda
Skälbyäpple
Snilsäpple
Spellinge favorit
Svärmorsäpple
Thuleäpple
Tryserums kransäpple
Uveredsäpple
Villands glasäpple
Värmlands sötäpple
Åbyäpple

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar